HTML

Plézer-féle Gyógyfűszappan Manufaktúra

Írásaim a natúrszappanokról, krémekről, aromavizekről, fürdősókról, fürdőbombákról szólnak, és hogy hogyan jutottam el odáig, hogy magam készítsem el Őket.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Miért is kezdtem el kézműves szappant és krémeket csinálni

2015.02.08. 13:11 Gyógyfűszappan

Hagyomány, a gyógyító természet tisztasága, az emberi kéz érintése, és a szeretet ereje.

Gyermekkoromat, csodálatos környezetben élhettem meg. Rengeteg fű, fa virág, tágas mezők, rétek, csalitok jellemezték azt a kis falut, ahol ismerkedni kezdtem a világgal....és itt volt az én nagymamám, aki mindezen szépségeknek a nyelvét is értette.

Nagyon sok időt töltöttem vele, és csak mesélt, mesélt, és mesélt. Rengeteget sétáltuk, közben növénykéket gyűjtöttünk. Ehetőt, és nem ehetőt egyaránt. Akkor még nem tudtam miért szedjük a csokrokat, de tetszett a sok szép virág. A sóskát értettem, mert megfőztük és megettük. Sokkal később értettem csak meg, hogy a napégette vállamat azzal a körömvirág kenőccsel gyógyítgatja, amelyet ketten szedtünk a kertben és főztünk össze zsírral. Így tanulgattam apró dolgokat anélkül, hogy tudtam volna, hogy fontos dolgokat tanulok.

Ebben az időszakban nem nagyon találkoztam a „kemikáliák csodájával”. Anyukám Ultrával mosott, Nagymamám kelléktára a mosószappan maradt haláláig. Még a haját is ezzel mosta. Gyönyörű, hófehéren csillogó kontyot viselt. Mosogatáshoz csak forró vizet használt, hogy az állatoknak adhassa a zsíros mosogatólét.

Amikor nagyobb lettem, nem értettem, miért nem halad a korral, hiszen van már Bip(p?) öblítő, meg sampon is, meg dezodorok, ablaktisztítók, meg minden ilyesmi.

Én, persze „haladtam a korral”, kiléptem a természet világából, élveztem is a felkínált csodákat...egészen addig, míg ekcémás tüneteim nem lettek. Először csak kicsit a kezemen, majd egyre zavaróbban, később a lábaimon is. Úgy éreztem, hogy pfújjjj. Vettem is mindenféle gyógykenőcsöt, használtam szteroidokat, de semmi sem segített. Közben eltelt majd’ 20 év, mire rádöbbentem, hogy a természet talán jobban tudja, hogy mit kezdjen ezzel a dologgal.

De ekkor már, az én nagyikám nem volt mellettem. Ködös emlékeimben fel-felvillant egy-egy mese a régmúltból, amit a növénykéiről mondott. Előjöttek a képek, a gerendán himbálózó csokrokról, ahogy felnézek rájuk közben mamika mesél...

Visszataláltam Hozzá, az ő elfeledett világához és verem a fejemet a falba, hogy nem értettem akkor, hogy amiről mesél, az az ÉLET teljessége. Most már késő? Vagy van még esély? Nem tudtam a valódi választ, de bele vetettem magamat, és természetes szappan, krém, testápoló, ajakápoló, fürdőgolyó, tisztítószer és sok más egyéb lett belőle.

Üdvözlettel: Kanyó Zsuzsa, a
Plézer-féle Gyógyfűszappan Manufaktúrából."

Termékeink: http://www.szappan-manufaktura.hu/
Alapanyagaink hatásai: http://gyogyfuszappan.ewk.hu/felhasznalt-anyagaink-es-hatas…

Szólj hozzá!

Címkék: kézműves szappan kozmetikum testápolás natúrkozmetikum Plézer féle Gyógyfűszappan Manufaktúra kézműves natúrkozmetikum szappan-manufaktúra

A bejegyzés trackback címe:

https://gyogyfuszappan.blog.hu/api/trackback/id/tr147151801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása